6 zasad strategii rozwoju przedsiębiorstwa
6 zasad strategii rozwoju przedsiębiorstwa
By: AnnaInServices in Baza wiedzy
By wziąć udział w konkursach dotyczących dotacji unijnych związanych z rozwijaniem działalności na rynkach zagranicznych, niezbędna jest przygotowanie strategii rozwoju przedsiębiorstwa. Pomaga ona określić kierunek rozwoju i podjąć decyzję, na których rynkach warto oferować swoje produkty lub usługi i jakie podjąć działania. Jest ona także jednym z elementów wymaganych w procesie starania się o środki unijne i dofinansowanie dla firm pochodzące z funduszy krajowych. W naszym przewodniku przedstawimy co powinno znaleźć się w strategii, by zwiększyć swoje szanse na pozyskanie dotacji unijnych i osiągnięcie sukcesu na nowych rynkach.
Napisanie strategii rozwoju wymaga wiele czasu na dokładne analizy – zarówno własnej firmy, jak i nowych rynków oraz konkurencji tam występującej. InServices specjalizuje się w przygotowywaniu profesjonalnych strategii w zakresie internacjonalizacji.
-
Rozważ decyzję o rozpoczęciu eksportu
Na początku zastanów się, czy Twoja firma jest gotowa na wejście na nowe rynki. W tym celu odpowiedz sobie na pytania:
- Czy przedsiębiorstwo ma mocną pozycję na rynku krajowym?
- Czy klienci są obsługiwani terminowo i są zadowoleni?
- Czy firma ma dodatkowe moce przerobowe, by sprostać nowym klientom?
- Czy eksport zwiększy prestiż firmy na obecnych rynkach?
Jeśli dalej uważasz, że Twoja firma jest gotowa na internacjonalizację, należy utworzyć długoterminową strategię rozwoju i zacząć rozmyślać o pozyskaniu dotacji unijnych.
-
Przedstaw firmę i produkty
Strategię należy rozpocząć krótkim opisem firmy – historii i działalności, którą prowadzisz. Wskaż produkty, które oferujecie i ich największe atuty. Pozwoli to zdecydować, co jest atrakcyjne dla klientów i co eksportować. Warto przeprowadzić analizę SWOT produktów, które zamierzasz oferować na nowych rynkach.
-
Wybierz rynki, na które chcesz wejść
Nie każdy produkt, który cieszy się powodzeniem w Polsce, będzie dobrze sprzedawał się na innych rynkach. Musisz przeprowadzić analizę i wyszukać te kraje, gdzie jest zapotrzebowanie na Twoje produkty, a rynek nie jest dostatecznie nasycony. Podczas wyboru krajów, kieruj się także ich wskaźnikami makroekonomicznymi, sytuacją polityczno-prawną, odległością geograficzną i różnicami kulturowymi.
-
Określ cele internacjonalizacji
Żeby stwierdzić, czy działania Twojej firmy dają pozytywny efekt, należy postawić sobie konkretne cele, które zamierzasz osiągnąć poprzez działania eksportowe. Cele muszą być mierzalne, określone w czasie i konkretne, co pomoże określić stopień ich realizacji.
-
Weź pod uwagę konkurencję na nowych rynkach eksportowych
Przed wejściem na jakikolwiek rynek, należy przeanalizować swoją pozycję wśród konkurentów. Sprawdź jakie firmy są tam obecne, jakie produkty oferują, w jakich cenach. Oceń szanse powodzenia i określ, jakie masz przewagi konkurencyjne.
-
Wskaż działania, które pomogą zrealizować zakładane cele internacjonalizacji
Skup się na działaniach, które spowodują wzrost zainteresowania Twoją firmą i produktami, a także określ budżet, jaki możesz przeznaczyć na te działania. Może konieczne będzie przystosowanie wyrobów do nowego rynku albo wyjazd na targi branżowe? Zastanów się, które z tych działań są niezbędne i utwórz wstępny kosztorys i harmonogram ich realizacji.
Nasz zespół specjalistów pomoże Ci wybrać kraje, na których Twoje produkty będą miały największą szansę powodzenia i przeprowadzi ich dokładną analizę. Zaproponujemy działania, które spowodują osiągnięcie założonych celów. Nasi specjaliści przeprowadzą Cię przez całą procedurę i formalności. Zgłoś się do nas, a już wkrótce będziesz mógł rozwijać działalność na nowych rynkach dzięki środkom z Unii Europejskiej!
Zadzwoń pod numer: 693-906-651
skorzystać z naszego czatu lub napisz e-maila: biuro@inservices.pl