Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand
Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand
By: AnnaInServices in Baza wiedzy
Środki na projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych.
Kto może skorzystać z dofinansowania:
- mikro-, mali i średni przedsiębiorcy (MŚP)
Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowalnych w projekcie w przypadku:
- jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 500 000 zł,
- co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 1 000 000 zł,
- branżowego programu promocji wynosi 1 000 000 zł,
- branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 1 000 000 zł.
Poziom dofinansowania projektu:
- w przypadku wyboru formy dofinansowania z udziałem środków z pomocy publicznej
– 50% (bez względu na wielkość przedsiębiorstwa i miejsce realizacji projektu);
- w przypadku wyboru formy dofinansowania jedynie w postaci pomocy de minimis:
– 60% dla średniego przedsiębiorstwa
– 75% dla małego przedsiębiorstwa
– 80% dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego
– 85% dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw
Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w konkursie:
1) zlokalizowanych w województwie mazowieckim wynosi 20 000 000 zł;
2) zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie wynosi 180 000 000 zł.
Główne rodzaje wydatków kwalifikowalnych:
– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie
– koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie
– koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju
– koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych
– koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego
– koszty reklamy w mediach targowych
– koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach
– koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej
– koszty informacyjno-promocyjne projektu
– koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy
– koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy
– koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP
Premiowane elementy projektu:
1) Prowadzenie działań eksportowych w jednej z następujących branż priorytetowych:
– biotechnologia i farmaceutyka
– budowa i wykańczanie budowli
– części samochodowe i lotnicze
– IT/ITC
– jachty i łodzie
– kosmetyki
– maszyny i urządzenia
– meble
– moda polska
– polskie specjalności żywnościowe
– sektor usług prozdrowotnych
– sprzęt medyczny
2) Prowadzenie działalności B+R lub wdrażanie wyników prac B+R
3) Posiadanie innowacyjnego produktu/usługi
Preferowane branże:
• Zdrowe społeczeństwo
• Biogospodarka rolno-spożywcza
• Zrównoważona energetyka
• Surowce naturalne i gospodarka odpadami
• Innowacyjne technologie i procesy przemysłowe
Okres realizacji projektu:
Może rozpocząć się dopiero po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie (za rozpoczęcie prac nie uważa się poniesienia kosztów rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego).
Realizacja projektu nie może wykroczyć poza końcową datę realizacji PO IR tj. poza dzień 31 grudnia 2023 r.
Termin naboru wniosków:
rozpoczęcie naboru wniosków: 10 luty 2017 r.
zakończenie naboru wniosków: 13 marca 2017 r.
Tagi: analiza, biznes, biznesplan, dotacje, eksport, finanse, firma, handel, innowacja, Klient, konkurs, konkursy, konsultacje, koszty, misja zagraniczna, plan rozwoju eksportu, poradnik, programy unijne, projekt, przedsiębiorca, przedsiębiorczość, słownik, strategia biznesowa, targi, wniosek, wnioski, wyjazdy, zarządzanie