Pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym
Pożyczka obrotowa na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym
By: spec. Filip Kołodziejczyk in Baza wiedzy
pożyczka obrotowa przeznaczona na finansowanie deficytu w kapitale obrotowym. Jeśli Twoja firma odnotowała stratę i posiada deficyt w kapitale obrotowym i w 2019 roku osiągnęła ponad 4 mln zł obrotu, możesz skorzystać z pożyczki obrotowej od ARP. Dla klientów z sektora MŚP o obrotach powyżej 4 mln zł i posiadających dodatnie wyniki za 2019 r. (pozytywna EBITDA i wynik netto), prowadzących pełną księgowość.
Kto może skorzystać?
Dla klientów z sektora MŚP o obrotach powyżej 4 mln zł i posiadających dodatnie wyniki za 2019 r. (pozytywna EBITDA i wynik netto), prowadzących pełną księgowość.
Kwota pożyczki
Wartość udzielonej pożyczki zależy od potencjału firmy oraz jej potrzeb. Wnioskowana kwota może wynosić od 0,8 mln zł do 5 mln zł.
- Okres finansowania wynosi do 6 lat
- Wydłużony okres karencji w spłacie kapitału do 15 miesięcy
- oprocentowanie rynkowe: WIBOR 1M + marża zgodnie z siatką marż stosowaną w Parametryzatorze pożyczkowym
- prowizja przygotowawcza 0,2%, brak prowizji za przedterminową spłatę, za rozpatrzenie wniosku i od niewykorzystanej kwoty pożyczki
- pożyczka obrotowa uruchamiana jednorazowo lub w transzach
Zabezpieczenia pożyczki
- zabezpieczenie pożyczki: hipoteka na nieruchomości i inne standardowe zabezpieczenia akceptowane przez ARP S.A. (minimum 120% wg wartości rynkowej), wykorzystanie wsparcia Funduszy Poręczeniowych KGP oraz zabezpieczenia uzupełniające: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową,
- oświadczenie o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 Kpc, poręczenie wg prawa cywilnego głównych udziałowców pożyczkobiorców.
Wymagane dokumenty
Dokumenty składane z wnioskiem:
- Sprawozdania finansowe za lata 2018-2019 (wraz z opinią biegłego rewidenta).
- Informacja o zobowiązaniach finansowych bilansowych i pozabilansowych wraz z parametrami ich spłaty (ew. z uwzględnieniem przewidywanych zmian w harmonogramach spłaty wraz informacją o ustanowionych zabezpieczeniach.
- Informacja o zatrudnieniu – liczba osób/ etatów / forma zatrudnienia – na koniec 2019, na moment składania wniosku, planowana w okresie finansowania – informacja istotna przy szacowaniu zapotrzebowania na kapitał obrotowy (kwestie pracowników/ ew. zasiłków ZUS/płatności na rzecz działalności gospodarczych).
- Plan wpływów i wydatków najbliższych 12 miesięcy – przy wskazaniu przewidywanego ewentualnego ograniczenia działalności spowodowanego koronawirusem – w podziale na poszczególne kategorie wydatków (operacyjne – wynagrodzenia, składki ZUS/ paliwo, usługi obce: w tym dzierżawy/ najmy/ leasingi operacyjne/ serwis/ inne…, podatki, opłaty, pozostałe oraz finansowe: planowane spłaty leasingów finansowych i kredytów/pożyczek/ innych zobowiązań finansowych); wskazanie okresu na jaki zakładane jest ograniczenie działalności i niezbędne jest wsparcie płynności.
- Prognoza finansowa na kolejne lata finansowania (w tym prognoza uproszczona).
- Dokumenty dotyczące proponowanych zabezpieczeń (w przypadku wyceny nieruchomości dopuszcza się przyjmowanie operatów szacunkowych nie starszych niż 24 miesiące od daty złożenia wniosku, zaś w przypadku maszyn i urządzeń dopuszcza się przyjęcie ich wartości księgowej netto wg stanu na max. 31.12.2019 r. i potwierdzenie ich wartości polisą ubezpieczeniową lub ich wyceny nie starszej niż 12 miesięcy od daty złożenia wniosku).
Kontakt z specjalistą
Firma Inservices posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów unijnych skierowanych na pożyczki oraz kredyty inwestycyjne stanowiącą istotną część rozwoju wielu przedsiębiorstw z sektora MŚP. Oferujemy bezpłatne konsultacje i kompleksową pomoc w zakresie pozyskiwania dotacji. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą lub kontaktu z konsultantem pod numerem telefonu: 511 383 331.