Poradnik eksportera – czy masz szansę na rynkach zagranicznych
Poradnik eksportera – czy masz szansę na rynkach zagranicznych
By: AnnaInServices in Baza wiedzy
Zastanawiasz się, czy twoja firma ma szansę powodzenia na rynkach zagranicznych? Słyszałeś, że w warto wejść na rynek Iranu, Meksyku czy Algierii? A może obserwujesz nadwyżki mocy produkcyjnych w swojej firmie i nie wiesz jak je wykorzystać? I wreszcie – co zrobić, by skutecznie wykorzystać szansę na ekspansję nowych rynków zagranicznych i osiągnąć sukces? Sprawdź nasz poradnik eksportera i dowiedź się o aktualnych możliwościach!
Przed wejściem na nowy rynek warto zadać sobie kilka pytań przygotowanych w naszym poradniku dla eksportera:
- Czy moja firma ma mocną pozycję na rynku krajowym?
- Czy zatrudniam osoby wykształcone w zakresie handlu zagranicznego?
- Czy klienci polecają nasze produkty przyjaciołom i znajomym?
- Czy siła oddziaływania konkurencji na nowych rynkach jest niezbyt duża?
- Czy dysponujemy nadwyżką mocy produkcyjnych i sprostamy zapotrzebowaniu nowych rynków?
Jeżeli na większość pytań możesz odpowiedzieć twierdząco, to powinieneś rozważyć wejście na nowy rynek. We wprowadzeniu produktów na nowe rynki wsparciem są dofinansowania dla eksporterów.
Jednym ze sposobów, by je pozyskać są konkursy w ramach poddziałania 3.3.3. Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand oraz konkursy dla firm działających na terenach Polski Wschodniej w ramach działania 1.2. Internacjonalizacja MŚP.
Go to Brand
Konkurs „Go to Brand” wspiera promocję marek produktowych (zarówno wyrobów, jak i usług), które mają szansę stać się rozpoznawalne na rynkach zagranicznych. Jako mikro-, mały lub średni przedsiębiorca możesz dostać nawet 850 tysięcy złotych na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych. W ramach dofinansowania sfinansujesz też koszty konsultanta, który doradzi Ci jak wypromować twoją firmę za granicą.
Wsparcie jest skierowane do branż o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Są to: biotechnologia i farmaceutyka, budowa i wykańczanie budowli, części samochodowe i lotnicze, maszyny i urządzenia, moda polska, IT/ICT, jachty i łodzie rekreacyjne, polskie specjalności żywnościowe, sprzęt medyczny, branże kosmetyczna, meblarska, usług prozdrowotnych.
Drugim obszarem wsparcia są wybrane perspektywiczne rynki zagraniczne, tj.: Algieria, Indie, Iran, Meksyk, Wietnam.
Nabór wniosków rozpocznie się 4 kwietnia i zakończy 8 maja 2018 r.
Internacjonalizacja MŚP firm Polski Wschodniej
Jako mikro-, małe lub średnie przedsiębiorstwo działające w Polsce Wschodniej możesz pozyskać wsparcie na wprowadzenie swoich produktów lub usług na nowe rynki.
Aby móc wziąć udział w konkursie, należy:
- posiadać status MŚP,
- prowadzić działalność gospodarczą w Polsce Wschodniej co najmniej 12 miesięcy,
- mieć zamknięty co najmniej jeden rok obrotowy,
- posiadać przychody w roku obrotowym nie mniejsze niż 200 tys. zł co najmniej raz w okresie 3 lat przed złożeniem wniosku,
- posiadać co najmniej jeden produkt (wyrób lub usługę) posiadający potencjał do internacjonalizacji na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym.
Dofinansowanie można przeznaczyć na koszty usług doradczych związanych z opracowaniem i przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego oraz inne koszty usług związanych z przygotowaniem do wdrożenia nowego modelu biznesowego, koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych oraz koszty związane z nabyciem oprogramowania niezbędnego do automatyzacji procesów biznesowych w związku z przygotowaniem do internacjonalizacji działalności.
Kolejny nabór rozpocznie się w lipcu 2018 r. i potrwa do września 2018 r.
WARTO PRZECZYTAĆ
PROGRAMY EKSPORTOWE W NOWEJ PERSPEKTYWIE FINANSOWEJ