POIR Poddziałanie 3.3.3 Wsparcie MŚP w działalności eksportowej
Środki na promowanie marek na rynku międzynarodowym poprzez uczestnictwo w targach zagranicznych.
NAZWA:
POIR Poddziałanie 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand
DLA KOGO?
– mikro, mali i średni przedsiębiorcy (MŚP)
Preferencje uzyskają przedsiębiorcy:
– prowadzący działalność eksportową w okresie 2 ostatnich lat
– prowadzący działalność B+R lub wdrażający wyniki prac B+R w okresie ostatnich 3 lat
– posiadający produkt cechujący się wysokim stopniem nasycenia wiedzą (klasyfikacja EUROSTAT – na podstawie rodzajów działalności)
NA CO?
Dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Preferencje uzyskają projekty:
– dotyczące innowacji produktowej i/lub procesowej
– realizowane w ramach Krajowych Inteligentnych Specjalizacji
ILE?
Poziom dofinansowania projektu:
- w przypadku wyboru formy dofinansowania z udziałem środków z pomocy publicznej
– 50% (bez względu na wielkość przedsiębiorstwa i miejsce realizacji projektu);
- w przypadku wyboru formy dofinansowania jedynie w postaci pomocy de minimis:
– 60% dla średniego przedsiębiorstwa
– 75% dla małego przedsiębiorstwa
– 80% dla mikro przedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego
– 85% dla pozostałych mikro przedsiębiorstw
Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowalnych w projekcie:
1 mln PLN
DODATKOWE INFORMACJE:
Realizacja branżowych programów promocji odbywać się będzie dla następujących branż:
– Sprzęt medyczny,
– Maszyny i urządzenia,
– Kosmetyki,
– IT/ICT,
– Biotechnologia i farmaceutyka,
– Moda polska,
– Budowa i wykańczanie budowli,
– Jachty i łodzie,
– Meble,
– Polskie specjalności żywnościowe,
– Sektor usług prozdrowotnych,
– Części samochodowe i lotnicze.
Główne rodzaje wydatków kwalifikowalnych:
– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie
– koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie
– koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju
– koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych
– koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego
– koszty reklamy w mediach targowych
– koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach
– koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej
– koszty informacyjno-promocyjne projektu
– koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy
– koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy
– koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP
TERMINY:
II nabór:
ogłoszenie konkursu: 10 października 2016 r.
rozpoczęcie naboru wniosków: 14 listopada 2016 r.
zakończenie naboru wniosków: 16 grudnia 2016 r.
Wszelkie zapytania prosimy kierować pod adresem:
dotacje@inservices.pl lub pod nr telefonu 511 383 331
Tagi: konkurs