1.4 B. a, b ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP
1.4 B. a, b ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP
By: AnnaInServices in Baza wiedzy
Ruszył program 1.4 B. a, b ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP POPRZEZ WDROŻENIE NOWYCH MODELI BIZNESOWYCH ORAZ ZWIĘKSZENIA EKSPANSJI NA RYNKI ZEWNĘTRZNE. Środki na wdrożenie postanowień długoterminowych strategii eksportowych
NAZWA
1.4 B. a,b ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP POPRZEZ WDROŻENIE NOWYCH MODELI BIZNESOWYCH ORAZ ZWIĘKSZENIA EKSPANSJI NA RYNKI ZEWNĘTRZNE
DLA KOGO?
– mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP)
– Lokalne Grupy Działania
Wnioskodawca musi posiadać aktualną długoterminową (kompleksową) „strategię biznesową przedsiębiorstwa” lub dokument równoważny
NA CO?
– projekty wdrażające długoterminowe (kompleksowe) strategie biznesowe,
– projekty wdrażające nowoczesne metody zarządzania, prowadzące do zmian organizacyjno-procesowych przedsiębiorstw
ILE?
Poziom dofinansowania projektu:
– dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców – do 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem
Minimalna i maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych:
– minimalna wartość wynosi: 10 000 PLN
– maksymalna wartość wynosi: 200 000 PLN
DODATKOWE INFORMACJE:
Preferencje uzyskają projekty:
– realizowane w ramach inteligentnych specjalizacji regionu (RSI):
- Branża chemiczna i farmaceutyczna
- Mobilność przestrzenną
- Żywność wysokiej jakości
- Surowce naturalne i wtórne
- Produkcja maszyn, urządzeń i obróbka materiałów
- Technologie informacyjno-komunikacyjne ITC
– będące efektem przygotowanej uprzednio w etapie pierwszym – wieloletniej strategii eksportu
– wykazujące poziom innowacyjności
– wykazujące pozytywny wpływ na środowisko
– realizowane w partnerstwie
Przykładowy katalog kosztów kwalifikowalnych (objętych dotacją):
– otwieranie nowych kanałów biznesowych (w tym handel elektroniczny)
– dostosowanie produkcji do wymagań rynku zagranicznego (m.in.: prace programistyczne, koszty tłumaczeń, modyfikacja produktów/usług w kontekście specyfiki rynków docelowych)
– tworzenie działów obsługi eksportu (m.in.: zakup środków trwałych, mebli, sprzętu komputerowego itp.)
– działania promocyjno-marketingowe (m.in.: mailing, pozycjonowanie, ad words, artykuły w prasie, reklama internetowa na portalach specjalistycznych itp.)
– certyfikacja
– logistyka
– wizyty studyjne i misje zagraniczne
– udział w krajowych i międzynarodowych targach, wystawach i w innych ważnych dla wybranej branży wydarzeniach
– organizacja zbiorowych wystaw na terenie działalności przedsiębiorstwa ukierunkowanych na przyjęcie wizyt studyjnych potencjalnych zagranicznych partnerów handlowych
TERMINY:
Ogłoszenie o naborze: 30 grudzień 2016 r.
Rozpoczęcie naboru: 30 stycznia 2017 r.
Zakończenie naboru: 28 lutego 2017 r.
Termin rozstrzygnięcia: czerwiec/lipiec 2017 r.
Wszelkie zapytania prosimy kierować pod adresem:
dotacje@inservices.pl lub pod nr telefonu 511 383 331
Tagi: dotacje, eksport, konkurs