
1.4 B. c ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP (…)

1.4 B. c ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP (…)
By: AnnaInServices in Baza wiedzy
Środki na wdrożenie postanowień krótkoterminowych planów rozwoju eksportu.
NAZWA
1.4 B. c ZWIĘKSZENIE MIĘDZYNARODOWEJ EKSPANSJI MSP POPRZEZ WDROŻENIE NOWYCH MODELI BIZNESOWYCH ORAZ ZWIĘKSZENIA EKSPANSJI NA RYNKI ZEWNĘTRZNE
DLA KOGO?
– mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP)
– Lokalne Grupy Działania
– Instytucje Otoczenia Biznesu
– Jednostki Samorządu Terytorialnego
Wnioskodawca musi posiadać aktualny (krótkoterminowy) plan rozwoju eksportu/internacjonalizacji/strategii biznesowej przedsiębiorstwa lub równoważny dokument
NA CO?
– projekty dotyczące nawiązywania i utrzymywania kontaktów gospodarczych oraz promocji przedsiębiorstw na rynkach krajowych i międzynarodowych
– wdrażające Plany rozwoju eksportu /internacjonalizacji przedsiębiorstw
ILE?
Poziom dofinansowania projektu:
– dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców – do 85% wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem
Minimalna i maksymalna wartość kosztów kwalifikowanych:
– minimalna wartość wynosi: 10 000 PLN
– maksymalna wartość wynosi: 100 000 PLN
DODATKOWE INFORMACJE:
Preferencje uzyskają projekty:
– realizowane w ramach inteligentnych specjalizacji regionu (RSI):
- Branża chemiczna i farmaceutyczna
- Mobilność przestrzenną
- Żywność wysokiej jakości
- Surowce naturalne i wtórne
- Produkcja maszyn, urządzeń i obróbka materiałów
- Technologie informacyjno-komunikacyjne ITC
– będące efektem przygotowanego uprzednio w etapie pierwszym – krótkoterminowego Planu Rozwoju Eksportu
– wykazujące poziom innowacyjności
– wykazujące pozytywny wpływ na środowisko
– realizowane w partnerstwie
Przykładowy katalog kosztów kwalifikowalnych (objętych dotacją):
– otwieranie nowych kanałów biznesowych (w tym handel elektroniczny)
– dostosowanie produkcji do wymagań rynku zagranicznego (m.in.: prace programistyczne, koszty tłumaczeń, modyfikacja produktów/usług w kontekście specyfiki rynków docelowych)
– tworzenie działów obsługi eksportu (m.in.: zakup środków trwałych, mebli, sprzętu komputerowego itp.)
– działania promocyjno-marketingowe (m.in.: mailing, pozycjonowanie, ad words, artykuły w prasie, reklama internetowa na portalach specjalistycznych itp.)
– certyfikacja
– logistyka
– wizyty studyjne i misje zagraniczne
– udział w krajowych i międzynarodowych targach, wystawach i w innych ważnych dla wybranej branży wydarzeniach
– organizacja zbiorowych wystaw na terenie działalności przedsiębiorstwa ukierunkowanych na przyjęcie wizyt studyjnych potencjalnych zagranicznych partnerów handlowych
TERMINY:
Ogłoszenie o naborze: 30 grudzień 2016 r.
Rozpoczęcie naboru: 30 stycznia 2017 r.
Zakończenie naboru: 23 lutego 2017 r.
Termin rozstrzygnięcia: czerwiec/lipiec 2017 r.
Wszelkie zapytania prosimy kierować pod adresem:
dotacje@inservices.pl lub pod nr telefonu 511 383 331
Tagi: dotacje, eksport, konkurs, plan rozwoju eksportu