Wypełnij formularz, aby umówić się na bezpłatne spotkanie.

WYPEŁNIJ FORMULARZ

Frame 247

TARCZA FINANSOWA

Pomoc dla firm w ramach tarczy antykryzysowej

Tarcza Finansowa PFR dla Firm i Pracowników, czyli program pomocowy w ramach Tarczy Antykryzysowej skierowany do ponad 670 tys. polskich przedsiębiorstw, finansowany przez Polski Fundusz Rozwoju. Polski Fundusz Rozwoju przedstawił założenia programu Tarcza Finansowa 2.0, którego celem jest pomoc finansowa dla firm z 38 branż, które musiały ograniczyć lub zawiesić działalność w związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z COVID-19. Wartość pomocy dla mikro, małych i średnich firm to 10 miliardów zł. Podobnie jak w pierwszej tarczy Finansowej PFR pomoc ta będzie udzielona szybko, w prosty i bezpieczny sposób za pośrednictwem systemu przygotowanego przez PFR i banki. Dodatkowym instrumentem dla tych przedsiębiorstw będzie możliwość umorzenia 100% subwencji dla MŚP uzyskanej w ramach Tarczy 1.0. Dla dużych przedsiębiorstw ze wszystkich branż wymagających wsparcia w związku z pandemią przeznaczona jest Tarcza dla Dużych Firm o wartości 25 mld zł. Tarcza Finansowa 2.0 przewiduje aktualizację jej warunków i wydłużenie istniejącego programu.

ZASADY KORZYSTANIA Z SUBWENCJI

Środki można wykorzystać tylko i wyłącznie na pokrycie kosztów prowadzonej działalności gospodarczej, m.in. wynagrodzeń pracowników.
Z otrzymanych środków nie można przedpłacać kredytów, leasingów oraz innych podobnych instrumentów.
Zakaz przeznaczania otrzymanych środków na płatności do właściciela oraz osób lub podmiotów powiązanych z właścicielem przedsiębiorstwa
Z otrzymanych środków nie można finansować przejęcia innego przedsiębiorstwa lub akwizycji

Termin składania wniosków został ogłoszony!
Wnioski można składać od 15 stycznia do 28 lutego 2021 roku.

KTO MOŻE OTRZYMAĆ SUBWENCJĘ?

MIKROFIRMY

zatrudniające na dzień 31 grudnia 2019 r. od 1 do 9 pracowników (bez właściciela), których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro
Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla mikrofirm – do 3 mld zł wsparcia
Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników z 38 branż z Polskiej Klasyfikacji Działalności
Obrót lub suma bilansowa za 2019 r. do 2 mln euro
Subwencje finansowe – 18 tys. zł lub 36 tys. zł na zatrudnionego
Subwencje do maksymalnej kwoty 324 tys. zł
Wysokość subwencji zależna od liczby pracowników i spadku obrotów
Dla firm, które odnotowały spadek obrotów w 2020 r. o min 30% w związku z COVID-19
Środki bezzwrotne pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy

WARUNKI UZYSKANIA WSPARCIA

  • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia co najmniej 1 pracownika z wyłączeniem właściciela oraz nie więcej niż 9 pracowników, a jego roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro;
  • Dla przedsiębiorcy, który odnotowuje spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 30% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19 (spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568);
  • Wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.
  • Beneficjent rzeczywisty korzystający ze wsparcia finansowego w ramach Programu posiada rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i rozliczał podatki za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli dotyczy) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odejście od tej zasady możliwie jest wyłącznie w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu do przeniesienia rezydencji podatkowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w terminie do 9 miesięcy od udzielenia pożyczki.
  • Przedsiębiorca prowadził działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
  • Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.

MAŁE I ŚREDNIE FIRMY

zatrudniające na dzień 31 grudnia 2019 r. do 249 pracowników, których roczny obrót za 2019 r. nie przekracza 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. nie przekracza 43 mln euro
Tarcza Finansowa PFR 2.0 dla małych i średnich firm – do 7 mld zł wsparcia
Subwencje do maksymalnej kwoty: 3,5 mln zł
Wysokość subwencji zależna od prognozy kosztów i przychodów oraz straty brutto
Dla firm, które odnotowały spadek obrotów o min 30% w związku z COVID-19
Środki bezzwrotne pod warunkiem prowadzenia działalności oraz rozliczenia subwencji na zasadzie finansowania 70% straty brutto
 
Dodatkowo: Możliwość umorzenia 100% subwencji z Tarczy Finansowej 1.0

WARUNKI UZYSKANIA WSPARCIA

  • Dla przedsiębiorcy, który zatrudnia od 10 do 249 pracowników, a jego roczny obrót nie przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa nie przekracza 43 mln euro,
  • Wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.
  • Beneficjent rzeczywisty korzystający z wsparcia finansowego w ramach Programu posiada rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i rozliczał podatki za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli dotyczy) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odejście od tej zasady możliwie jest wyłącznie w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu do przeniesienia rezydencji podatkowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w terminie do 9 miesięcy od udzielenia pożyczki.
  • Przedsiębiorca prowadził działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.
  • Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.

DUŻE FIRMY

zatrudniające na dzień 31 grudnia 2019 r. od 250 pracowników albo osiągających obrót roczny za 2019 r. powyżej 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019r. przekracza 43 mln euro
Tarcza Finansowa 2.0 dla dużych firm – ok. 25 mld zł wsparcia i uelastycznienie zasad programu
Dla firm zatrudniających od 250 pracowników z obrotem powyżej 50 mln euro
Aktualizacja warunków i wydłużenie istniejącego programu
Wprowadzenie nowej wersji pożyczki preferencyjnej, z nowym okresem szkody COVID-19 do 31 marca 2021 r.

WARUNKI UZYSKANIA WSPARCIA

  • Dla firm zatrudniających od 250 pracowników z obrotem powyżej 50 mln euro
  • Aktualizacja warunków i wydłużenie istniejącego programu oraz wprowadzenie nowej wersji pożyczki preferencyjnej, z nowym okresem szkody COVID-19 do 31 marca 2021 r.
  • Termin składania wniosków: styczeń – marzec 2021 r. (po zgodzie KE)
  • znacząco ułatwiony proces dla niskich kwot pomocy
  • zachowany zwrotny charakter środków z elementem umorzenia pożyczki pomocowej co związane jest z pełnym procesem analizy kredytowej
  • większa elastyczność pod względem okresu finansowania wydłużonego z 4 do 6 lat i obniżenia kosztu

WARUNKI UZYSKANIA DOTACJI

MIKROFIRMY

Kwota subwencji dla mikrofirm to iloczyn liczby zatrudnionych na 30 września 2020 r. oraz kwoty bazowej subwencji. Wysokość tej kwoty zależy od poziomu spadku przychodów w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r.

MAŁE I ŚREDNIE FIRMY

O wsparcie z Tarczy PFR 2.0 mogą ubiegać się firmy, które w okresie IV-XII lub X-XII 2020 r. odnotowały spadek obrotów o min 30% w stosunku do analogicznego okresu w 2019 r. w związku z COVID-19.

DUŻE FIRMY

Kwota subwencji dla dużych firm jest zależna od wielu czynników i ustalana indywidualnie. W celu uzyskania dokładniejszych informacji prosimy o kontakt.

Wystarczy, aby firma wpisana do rejestru CEIDG lub KRS na dzień 30.09.2020r w zakresie swoich usług miała uwzględnione jedno z poniżej wymienionych PKD (nie musi być główne).

KLIKNIJ I SPRAWDŹ KTÓRE PKD SĄ OBJĘTE PROGRAMEM

Na podstawie decyzji Rady Ministrów lista kodów PKD została rozszerzona z 38 do 45, obejmując również m.in.: branżę targową, edukacji, szkoły i drukarnie. 

Poniżej zaktualizowana w dniu 5.01.2021 r. lista kodów:

  • 17.29.Z – Produkcja pozostałych wyrobów z papieru i tektury;
  • 18.12.Z – Pozostałe drukowanie;
  • 18.13.Z – Działalność usługowa związana z przygotowywaniem do druku;
  • 18.14.Z – Introligatorstwo i podobne usługi;
  • 49.39.Z – Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany;
  • 47.71.Z – Sprzedaż detaliczna odzieży prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
  • 47.76.Z – Sprzedaż detaliczna kwiatów, roślin, nasion, nawozów, żywych zwierząt domowych, karmy dla zwierząt domowych prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach;
  • 47.81.Z – Sprzedaż detaliczna żywności, napojów i wyrobów tytoniowych prowadzona na straganach i targowiskach;
  • 47.82.Z – Sprzedaż detaliczna wyrobów tekstylnych, odzieży i obuwia prowadzona na straganach i targowiskach;
  • 47.89.Z – Sprzedaż detaliczna pozostałych wyrobów prowadzona na straganach i targowiskach;
  • 56.21.Z – Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering);
  • 55.10.Z – Hotele i podobne obiekty zakwaterowania;
  • 55.20.Z – Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania;
  • 56.10.A – Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne;
  • 56.10.B – Ruchome placówki gastronomiczne;
  • 56.29.Z – Pozostała usługowa działalność gastronomiczna;
  • 56.30.Z – Przygotowywanie i podawanie napojów;
  • 59.14.Z – Działalność związana z projekcją filmów;
  • 73.11.Z – Działalność agencji reklamowych;
  • 74.20.Z – Działalność fotograficzna;
  • 77.21.Z – Wypożyczanie i dzierżawa sprzętu rekreacyjnego i sportowego;
  • 79.11.A – Działalność agentów turystycznych;
  • 79.12.Z – Działalność organizatorów turystyki;
  • 79.11.B – Działalność pośredników turystycznych;
  • 79.90.A – Działalność pilotów wycieczek i przewodników turystycznych;
  • 79.90.B – Działalność w zakresie informacji turystycznej;
  • 79.90.C – Pozostała działalność usługowa w zakresie rezerwacji, gdzie indziej niesklasyfikowana;
  • 82.30.Z – Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów;
  • 85.51.Z – Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych;
  • 85.52.Z – Pozaszkolne formy edukacji artystycznej;
  • 85.59.B – Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane;
  • 86.90.A – Działalność fizjoterapeutyczna;
  • 86.90.D – Działalność paramedyczna;
  • 90.01.Z – Działalność związana z wystawianiem przedstawień artystycznych- zespół muzyczny;
  • 90.02.Z – Działalność wspomagająca wystawianie przedstawień artystycznych;
  • 90.04.Z – Działalność obiektów kulturalnych;
  • 91.02.Z – Działalność muzeów;
  • 93.11.Z – Działalność obiektów sportowych;
  • 93.13.Z – Działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej;
  • 93.19.Z – Pozostała działalność związana ze sportem;
  • 93.21.Z – Działalność wesołych miasteczek i parków rozrywki;
  • 93.29.A – Działalność pokojów zagadek, domów strachu, miejsc do tańczenia i w zakresie innych form rozrywki lub rekreacji organizowanych w pomieszczeniach lub w innych miejscach o zamkniętej przestrzeni;
  • 93.29.B – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, gdzie indziej niesklasyfikowana;
  • 93.29.Z – Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna;
  • 96.04.Z – Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej,

Warunek dotyczący PKD uznaje się za spełniony w sytuacji, gdy zmiana kodu PKD została zgłoszona przez przedsiębiorcę do właściwego rejestru nie później niż w terminie 7 dni od dnia zaistnienia zmiany.

BEZZWROTNA SUBWENCJA

Subwencja finansowa jest bezzwrotna pod warunkiem łącznego spełnienia poniższych warunków:

Utrzymanie działalności gospodarczej na dzień 31 grudnia 2021 r.,
Rozliczenie nadwyżki w terminie po 31 października 2021 r., przy czym nie ma możliwości rekompensaty poniesionych kosztów przekraczających otrzymane wsparcie.
Przedstawienia rozliczenia straty netto na podstawie sprawozdań finansowych

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

    informacje o administratorze i przetwarzaniu danych osobowych RODO Polityka Prywatności

    InServices Agnieszka Szafrańska

    Dane kontaktowe
    tel.: 693-906-651
    tel.: 511-383-331
    email: dotacje@inservices.pl

    Adres biura
    ul. Jabłeczna 14/12,
    50-539 Wrocław